Consells per a dormir bé amb Tinnitus o Acúfens


El Tinnitus (o Acúfensés una alteració del sistema nerviós que causa una sensació de brunzit en les oïdes, malgrat l’absència d’agents externs que produeixin algun tipus de soroll. Per tant, les persones que pateixen aquest problema entren en una espècie de cercle viciós on tenir una nit tranquil·la és gairebé que impossible. I és que el Tinnitus mai dona un respir!

Aquest molest xiulet en l’oïda és particularment perceptible durant les nits, quan hi ha silenci. El brunzit, el murmuri, xiuxiueig o bufades no són més fortes de l’habitual, però el silenci el fa més clar i audible.

No obstant això, per a les persones que pateixen Tinnitus és molt difícil agafar el son. Per a molts/as durant el dia és bastant fàcil viure amb Acúfens, però quan cau la nit el xiulet es converteix en una veritable tortura.

La raó és simple; abans de quedar-nos adormits durant les nits solem centrar-nos en nosaltres/as mateixos/as i en les nostres malalties. Per això, el silenci i la foscor a l’habitació actuen com a fonts catalitzadores del brunzit. La realitat és que aquesta dificultat per a conciliar amb el somni té un impacte negatiu en la persona que pateix de Acúfens. Però Existeix alguna solució per a combatre aquest trastorn? Descobreix-lo de la mà dels nostres experts de Audiotek.

Com dormir bé amb Tinnitus?

Els éssers humans necessiten dormir entre set o vuit hores al dia. Encara que per a les persones majors de 70 anys són suficients sis hores. Per tant, un home o una dona que es fica al llit a les 22 hores i dorm bé durant la mitjanit i es desperta a les 7 hores, ha descansat el necessari.

De fet, dormir aquesta quantitat d’hores pot ajudar-vos a suprimir millor el Tinnitus, però és molt comú que el brunzit us impedeixi dormir. En aquest cas recomanem seguir aquests consells per a dormir bé amb Acúfens:

Posa en pràctica hàbits sans

Durant el dia s’aconsella fer alguna activitat física, per exemple caminar, pujar escales, fins i tot caminar ràpid per a no arribar tard. De ser possible faci exercici en el gimnàs o practica algun esport durant almenys una hora a la setmana.

Fer activitat física ha d’intentar-se des que us aixequeu al matí fins a tres hores abans de ficar-vos al llit. La nutrició també és important: consumeix aliments lleugers i de fàcil digestió. És molt saludable evitar els menjars abundants, sobretot a l’hora de sopar.

Evita fumar i reduir al màxim la ingesta de cafè. El recomanable és que begui cafè dues vegades al dia: en el matí i després de l’esmorzar. Si tens problemes de Tinnitus mai prenguis cafè a la nit.

Finalment i no menys important, si no teniu raons per a fer-ho, no us adormiu després de l’esmorzar. L’hàbit de prendre una migdiada a la tarda danya el somni nocturn.

dolor oido

Crea l’ambient perfecte a la teva habitació

Procureu que l’habitació estigui en ple silenci i fosca. Tal vegada us sona contraproduent però aquests factors ajuden a agafar el son. La temperatura ha de ser agradable però no massa alta. Per a molts/a, la temperatura perfecta és de 16 graus, no obstant això, els adults poden dormir bé fins i tot en una habitació més freda (per exemple, 14-15 ° C).

I és que quan s’adorm en una habitació una mica freda, solem cobrir-nos amb una manta. En embolicar-nos en una tela o en un pijama ens ajuda a mantenir-vos adormits. Evita tenir un radiador prop del llit. En qualsevol cas, durant la nit caldrà apagar el radiador, fins i tot a l’hivern.

Retira la televisió de la vostra habitació i també el ràdio. Tampoc comes en aquest lloc abans d’agafar el son. Quant al llit procureu que sigui el més còmoda possible i tingui, almenys, un matalàs de làtex modern i suports de llistons de fusta.

Hàbits abans de ficar-se al llit

Tracteu de ficar-vos al llit sempre a la mateixa hora tots els dies. L’elecció de l’horari està relacionada amb la vostra jornada laboral, per consegüent, si habitualment us desperteu a les 7 hores és comuna que us fiqueu al llit a les 21 hores.

Si teniu temps, preneu una dutxa calenta abans d’anar al llit. Aquesta acció afavoreix la relaxació. Eviteu centrar-vos en temes que puguin tenir un efecte estimulant mental abans de ficar-vos al llit. Per exemple, no analitzeu el vostre rendiment laboral o el vostre compte bancari.

Si teniu un hobby relaxant podeu conrear-lo durant la nit, en defecte d’això busqueu alguna cosa que no us feu sentir-vos compromesos amb alguna responsabilitat. Pot ser llegir un llibre, escoltar música a baix volum, etc.

Mantingues tranquil·litat en el llit

Aquest és el moment més difícil per als qui pateixen Tinnitus. Per tant, procureu que imperi la màxima tranquil·litat possible i després ficar-vos al llit en el llit. No existeix una posició perfecta per a dormir, l’important és poder agafar el son.

Encara que alguns desaconsellen dormir boca avall. Però això és només un mite, algunes persones només poden dormir d’aquesta manera.

També tracteu de no pensar en els Acúfens. Desafortunadament, sou un dels quatre milions d’espanyols que pateixen aquest problema. Així que no teniu res seriós, relaxar-vos i tampoc us afanyeu pel demà.

Com saber si necessito audiòfons

És necessari dormir amb una mica de soroll?

Algunes persones pensen que un soroll com un ventilador encès o una rádio a baix volum, afecta als qui tenen Tinnitus.

El soroll de fons pot ajudar a camuflar els Acúfens. Encara que per a emmascarar un soroll de l’altre, aquest ha de ser uns 10 dB més alt que el soroll que es vol ocultar.

Suposem que un pacient té Tinnitus que en avaluar-se de determina que és d’al voltant de 4000 Hz amb una intensitat de 30 dB. En un cas com aquest, s’ha de mantenir un so de 40 dB a l’habitació per a emmascarar-lo. Però, en aquest cas el so resultarà molt molest i comprometrà la capacitat de qualsevol persona per a agafar el son.

El nostre consell és tractar de mantenir l’habitació en silenci. Per descomptat, sempre hi haurà sorolls ocasionals: el vent que mou les fulles, els cotxes que passen, un tren en marxa, etc.

No obstant això, mantenir un soroll lleu a l’habitació (com un ventilador o una ràdio) pot tenir un efecte psicològic positiu i és fàcil d’experimentar. Si sentiu que un lleuger soroll us ajuda, continua i utilitza’l al vostre favor.

Ull, no mantingui el vostre ventilador encès sol perquè ha escoltat aquest consell en la televisió. Descobreix que coses us ajudeu a conciliar amb el somni. Els sorolls continus com el de l’aire condicionat podrien funcionar, sempre que estiguin en el marge de la vostra percepció acústica.

Conclusions

No existeix una solució definitiva per als Acúfens, per consegüent, el millor és seguir els nostres consells per a dormir bé amb Tinnitus. D’aquesta manera augmentarà la possibilitat de conciliar millor amb el somni.

Encara que en alguns casos, l’audiòfon pot ser un remei molt efectiu per als molestos brunzits. Per descomptat, per a determinar-ho primer heu de visitar a un centre d’audició com el de Audiotek per a obtenir un diagnòstic i un control, de la mà d’un professional. Així rebreu assessorament sobre les possibilitats i solucions, segons la particularitat del vostre cas.

Teniu algun dubte sobre el Tinnitus? No dubteu a escriure’ns. Amb gust us ajudarem.

Deixa un comentari

Certificaciones

sello centro recomendado audifono.es
sello calidad audifono.es
× ¿Necesitas ayuda?